Sunday, January 15, 2012

death is the most painful thing in the world




hello readers :) okay ,,aku terus lerrr start cerita ..malas aa nak berrr madah-madah :D ,,haa .kay ..kerap kali aku tengok budak-budak remaja sekarang yg teruja sangat pasal mati .apa yg best ,,aku pun tak tahulahkan .berani buat statement nak mati sana sini .cewwahhhh ! dah macam reporter siak . :D helloo-hello ,,assalamualaikum sayang ,,jangan buat main hal mati ni ,,nak oiii ..sedih aku tengok mereka-mereka yg taksub sangat nak mati  bagaii nii .hanya disebabkan putus cintan-cintonn /sbb tak dapat apa yg diinginkan .kononnya hidup dah bullshit sangat .astaghfirullahhalazim .se-fucked up mana sekalipun hidup aku ,jauh sekali aku mintak mati ..aku taknak mati muda-muda ni ..aku nak kahwin dulu ..wee ~ ehh ,,sudah cukup ke sayang  ibadah anda? yg beriya sangat nak mati ni ? please think of the best first .aku sedar ,,aku punya ibadah pun belum cukup lagi .apalah sangat ibadah yg aku laksanakan sepanjang aku  aku b'nafas ni .i'm afraid to die .''sebab mengenangkan seksaan alam barzakh .selepas tujuh langkah sesudah orang yg mmbaca talqin  utk kite tu  ,,tiba-tiba malaikat pun datang ..dia tanya ..siapa tuhan kamu ? kemudian ,roh pun bekata ,,allah swt . dia tanya lagi apa agama kamu ?roh bekata lagi  islam agamaku ,siapa nabi kamu ? sambil teketar-teketar roh bekata ,, 
muhammad nabiku .ehhh ,,boleh ke kalau malaikat tanya kite ,siapa tuhan kamu ?anda  menjawab err,err ,,ehhh !!pass ..pass .soalan lain .. takboleh kan ?okay ,,itu baru alam barzakh ,belum lagi peringkat yg lain lagi .so ,aku terrrrrsangat-sangat lah tak faham dengan budak-budak remaja yg sewenang-wenangnye b'main dengan hal mati ni .yaa ,,aku tahu kite harus ingat mati ,bukan tentukan kematian kite ..tapi jadikanlah ingatan terhadap kematian tu sbgai  dorongan ,untuk beribadah kpd allah dengan lebih lagi .bukannye mintak mati tanpa sekelumit untuk beribadah kpd allah .dengan nyawa yg kau ada sekarang ,,walau seteruk mana sekalipun hidup kau ,, ''remember ,,allah is always there to listen ''  :') 

       *sorry ,kalau kata-kata aku ni ada buat readers semua rasa kecik hati,
         bukan nak blagak ,,tapi cuma mengingatkan ..tu ajee* okayy ,,habis
         kitab dah tutup . :D



ღSharing Is Caring, Caring Is Lovingღ

No comments:

Post a Comment